5 juni 2017

Gatufestival och fun day

Så är måndagen här igen och en regnig sådan. Det bekymrar egentligen inte mig allför mycket eftersom det vanligtvis passar mitt måndagshumör:-)

Igår, söndag, var det full fart hela dagen. Den började med frukost vid kl 8 följt av en timmes Body Pump vid 10. När jag kom hem storstädade jag köket och till och med torkade ur kylskåpet. Den här gången var det Steves tur att dammsuga, moppa och städa toaletten. Jag ska också dammtorka men det gör jag imorgon, dammet går nog ingenstans:-)

Efter städningen hann vi ta en runda på en liten "gatufestival" på en av de sötare gatorna i Wandsworth Town. Det bjöds på underhållning, mat och dryck. Det är kul att det ordnas något i våra "hoods" också och man inte alltid behöver åka till östra London för roliga evenemang.


Jag köpte inget förutom ett glas "skinny" bubbel vid champagneståndet. Det börjar ääääntligen bli allt mer vanligt med bubbel med extra låg sockerhalt och jag tycker att det är riktigt gott. Jag tycker ju om allt som är syrligt.
Efter vår snabbis på festivalen åkte vi till Steves bowls-klubb i East Sheen där det var "Fun day,"dvs. medlemmarna spelade vänskapsmatcher och sedan blev det BBQ för hela slanten. Jag blev nästan "tvingad" att spela men sen upptäckte de att de hade för många deltagare och jag gav gärna upp min plats. Det är inget fel på spelet i sig men det är så långsamt (speciellt när man är 3-4 spelare i varje lag och alla har flera klot som de ska rulla) att jag tappar lusten efter 20 minuter och börjar rulla kloten okoncentrerat åt alla håll och kanter.
Vi kom hem vid 20-tiden mätta och lätt frusna, eller jag var frusen trots att jag hade jacka, Steve gick fortarande i t-shirt och tyckte det var helt ok:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...