19 juni 2017

Bollhav för vuxna med barnasinnet kvar

Pust, nu har sommarvärmen anlänt till London på allvar. Jag försöker att inte klaga men när det är över 30 grader så är det svettigt värre:-). Igår köpte Steve och jag iallafall en fläkt som nu går non-stop både dag och natt. Tack vare den så sov jag perfekt igår natt. Busen tyckte om den först när vi köpte och monterade den och låg och njöt på soffan. Men, helt plötsligt blev han rädd för den och har suttit och häckat under sängen hela dagen och vägrat komma ut och äta. Tänk att det kan svänga så från en sekund till en annan! Till slut satte jag mat och vatten till honom bredvid sängen men toaletten måste han besöka själv. Så, sagt och gjort, för en halv timme kunde han inte hålla sig längre utan kom snabbt krypande ur sängkammaren, nästan så att magen släpade i golvet, och in på toaletten. Nu ligger han iallafall på skorna i hallen.

Igår blev Cecilia, Carina och jag som barn på nytt och besökt ett bollhav för vuxna, kallat Glowy McGlow, i Dalston, Östra London.

Eventet började med obegränsat med bubbel samt mat. Det var den vuxna delen av evenemanget:-)
Maten var köttbullar och spagetti. Jag bad om bara köttbullar och sås och det fick jag, helt ok.
När vi ätit klart gick vi ner i källaren där bollhavet fanns och upplevde barndomen. Eller, när jag var i rätt ålder fanns det ännu inga bollhav.
Cecilia berättade att när hennes son var liten försökte hon alltid få honom att leka i bollhavet men han ville aldrig och hon var alltid sur över att det fanns en övre åldersgräns så att hon inte kunde gå. Nu tog hon verkligen igen det och hon befann sig mer under bollarna än ovanför:-D. Dessutom tappade hon en av skorna i början av "simturen" och spenderade mycket tid med att dyka efter den. Otroligt nog hittade hon den tillslut😁


Folk lekte med liv och lust. Det var jobbigare än jag trodde att simma runt, speciellt att ta sig upp:-)
När vi var klara gick vi upp igen och drack ett par sista drinkar innan stället stängde (man hade 2-timmarsslotter). Ett par som firade fruns födelsedag frågade om de fick sätta sig med oss och prata och det fick de naturligtvis, ett jättetrevligt par. Engelsmän är verkligen sociala.
Innan vi gick ut så kom en av servitörerna och frågade om vi vill testa heliumballonger. Varför inte tänkte vi, ingen av oss hade gjort det tidigare och det låter kul när man får röst som Piff och Puff:-). Man ska uppenbarligen helst vara eller ha varit rökare för min röst förändrades just inte alls men speciellt Cecilia började prata pipigt. Här tar Carina ett djupt andetag ...
Vi fick många roliga skratt.
Det var en riktigt rolig och ovanlig dag. Här i London är det helt ok att vara lite barnslig, de förstår att många fortfarande har barnasinnet kvar i vuxen ålder och arrangerar event specifikt till oss:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...